heartmagic

Varför jag hatar vintrar

sitter här vid datorn, hör ett bekant droppande ljud. Katten i fotöljen, pappa jobbar och jag är hemma själv. Droppande fortsätter. Reser mig och går mot rummet, får en iskall droppe i nacken. Satan också.
Springer ner för trappan, ta första bästa bunke, ta telefonen i farten och springer upp. Ringer pappa, ställer bunken under dropparna. Förklara och lägger sedan på luren.
Sitter i lugnet framför datorn, skriver detta. Hör rinnande vatten, skvätter kallt mot mina fötter, vänder mig om ... Fan också!
Rinnan vatten från taket, en meter ifrån mig. Gör samma som tidigare, springer, hämta bunken, ringer pappa.

Som jag har sagt tidigare, jag Hatar vintrar!!

Går ett varv på övervåningen letar efter vatten fläckar i taket, hittar inga. Går ut och titta upp mot taket, ramlar nästan baklänges. Plåten som är vid toppen på huset, så att vatten ska rinna ner ifrån taket (inte in!) har vänt sig, pekar rakt upp, bokstavligt talat. Tittar ut över hela, får samma syn ... Helvete också!
Går in och går en jakt efter vattenläckor var femte minut. Ledsen, hinner inte skriva mera nu, dags för jakt efter vattenläckor ... igen.

Säger det för femte gången idag, Jag hatarhatarhatar vintrar!!!!

Hoppas ni har bättre dag än jag, men när min vatten jakt är över. Tänker sitta och tycka synd om mig själv, strunta i alla, baka något gott, titta på film och förberedda för andra inlägget

Ha det!!

(hatar vintrar)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: